سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که به کار کسانى خشنود است ، چنان است که در میان کار آنان بوده است ، و هر که در باطلى پا نهاد ، دو گناه بر گردن وى افتاد ، گناه کردار و گناه خشنودى بدان کار . [نهج البلاغه]
ویژه نامه همکاری ملی شمالشرق استان تهران
>>محسن صالحی ( چهارشنبه 95/6/24 :: ساعت 10:25 صبح)

پرند در غل و زنجیر مشکلات
همکاری ملی تهران - شهر نوپای پرند، این روزها امیدوارتر از قبل چشم به آینده ای روشن دوخته.... آینده ای که قرار است به دست شهردار جدید رقم بخورد تا شاید کمی از مشکلات ساکنین این شهر کاسته شود. از مشکلات پرند لیستی بلند بالا داریم و چشم انتظار برای رفع آنها .....
شهرپرند انتخابات را پشت سر گذاشت، انتخاباتی پراز حاشیه.... انتخاب شهرداری جدید، پرند هنوز جوان است و قابلیت های زیادی دارد، اما متأسفانه تا امروز همیشه درگیر بحث های حاشیه ای بوده، حالا با انتخاب شفا نظرپور به عنوان شهردار بومی این شهر همه امیدوارند به آینده ای پر از پیشرفت در این شهر نوپا...
 
شهردار منتخب دارای تحصیلات کارشناسی عمران، ساکن پرند 46 ساله و از رزمندگان دوران جنگ تحمیلی است و مدت 30ماه در جبهه های غرب و جنوب کشور حضوری فعال داشتند.
 
شفا پورنظر در کارنامه کاری خود 15سال سابقه فنی و اجرائی در پست های مختلف با سمت مدیر،مشاور اجرائی  مدیرکل و رئیس آبفای شهر پرند به چشم می خورد.
 
چند روزیست تصمیم گرفتیم لیستی تهیه کنیم از مشکلات شهری پرند تا از این پس و در دوره کاری شهردار جدید پیگیر این مسائل باشیم. مشکلات پایتخت مسکن مهر ایران زیاد است اما اینجا به مختصری از آنها اشاره میکنیم البته میدانیم شهردار جدید اشراف کامل به این مسائل داشته و تمام سعی خود را در برطرف کردن آنها دارند.
 
مشکلاتی از قبیل:
 پرند در غل و زنجیر مشکلات
1-    دوگانگی مدیریت شهری شرکت عمران و شهرداری، چالش رها سازی و عدم احداث مناسب فضای سبز شهری پرند
2-    نابودی حداقل فضای سبز کنونی شهر،به دلیل سوءمدیریت و عدم نظارت صحیح بر عملکرد پیمانکاران طرف قرارداد با امور پارکها و فضای سبز در خصوص کاشت و نگهداری
3-    خشک شدن درختچه و درختان با قدمت چند ساله با گونه های متفاوت به دلیل بی تفاوتی و عدم دلبستگی به اموال شهری که سالیان زیادی برای احیاء و شکوفائی آن هزینه شده است.
4-    معیوب بودن و بعضاً فرسودگی تجهیزات و امکانات تفریحی ورزشی کودکان در پارکها و عدم روشنایی مناسب و ادامه این روند،مخاطراتی برای شهروندان به همراه خواهد داشت.
5-    ساخت پارک، توسعه فضای سبز و ایجاد مکان تفریحی برای شهروندان از وظایف ذاتی شهرداری هاست و البته در شهرهای جدید این وظیفه بر عهده شرکت عمران می باشد که متأسفانه تحقق نیافته است.
6-    شهر جدید پرند با توجه به اینکه بیشترین جمعیت آن آپارتمان نشین هستند و وجود آپارتمانهای بلند مرتبه و ساختمانهای متراکم در این شهر،نیازمند به احداث
7-    پارک،فضای سبز و مکان های تفریحی متناسب با محیط را دارد. پایین بودن سرانه فضای سبز در شهر پرند و عدم دسترسی شهروندان به این امکانات،آنها را با مشکلات روحی و افسردگی و بعضاً مهاجرت مواجه کرده است.
8-    مسافرین و گردشگران به دلیل نبود امکانات رفاهی و تفریحی تمایلی به بازدید از شهر پرند را ندارند.
9-    عدم جمع آوری زباله های بیابانی
10-    عدم توجه و آینده نگری در مورد عرض خیابان ها و ترافیک شهر در آینده
11-    عدم وجود بریدگی و دوربرگردان در بسیاری از بلوارها و در پی آن تخلف عبور برعکس وسایل نقلیه
12-    عدم وجود سیستم مکانیزه جمع آوری زباله در بسیاری از خیابان ها
13-    عدم به کار گیری سیستم دفع حشرات موذی بخصوص پشه به وسیله سموم و نبستن بموقع درب های سرقتی فاضلاب ها
14-    عدم خطوط عابر پیاده در بسیاری از خیابان ها
15-    عدم محدوده بندی اطراف شهر که منتهی به بیابان های ناامن می گردد.

اینها تنها گوشه ای از مسائل و مشکلات شهروندان پرند است، که همچون غل و زنجیری این شهر را در خود پیچیده. امیدواریم شهردار جدید و شورای شهر پرند در بهبود این اوضاع موفق باشند تا تجربه تلخ چندساله گذشته دوباره تکرار نشود.


  نوشته های دیگران ()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
 
فهرست ها
 RSS 
خانه
ارتباط با من
درباره من
پارسی بلاگ

بازدید امروز: 0
بازدید دیروز:  1
مجموع بازدیدها:  13999
منوها
» درباره خودم «


ویژه نامه همکاری ملی شمالشرق استان تهران

» آرشیو مطالب «

شهریور 95

» لوگوی وبلاگ «


» لینک دوستان «

برلیان
سلام دوستان عزیزم به وبلاگ جبهه بیداری اسلامی خوش آمدید

» لوگوی دوستان «