سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ریاست علمی، شریف ترین ریاست است [امام علی علیه السلام]
ویژه نامه همکاری ملی شمالشرق استان تهران
>>محسن صالحی ( سه شنبه 95/6/23 :: ساعت 5:44 عصر)

طراحی پکیج های سخت افزاری و نرم افزاری در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات
دستاورد گروهی از محققین پارک فناوری پردیس؛

به گزارش خبرگزاری همکاری ملی در شرق استان تهران ، یکی از واحدهای فناوری مرکز رشد فناوری نخبگان، مستقر در پارک فناوری پردیس، با تمرکز و فعالیت چهار ساله در حوزه IPTV موفق به ساخت انواع سرورهای صنعتیIive IPTVگردید.

حسن میرزایی، مدیر شرکت فاواپردازان کارا (فاواپک) از اعضای مرکز رشد نخبگان پارک فناوری پردیس گفت: تمامی سیستم­های تولید شده توسط این شرکت کاملا صنعتی و مبتنی بر تراشه­ هایDSP و تراشه­ های منطقی، طراحی و ساخته شده ­اند و همه مراحل طراحی و ساخت سخت افزاری و نرم افزاری سیستم­های فوق توسط محققان این شرکت درطول 4 سال گذشته صورت گرفته است.

این محقق گفت: پشتیبانی از انواع سرویس‌هایT–DVB و S–DVB و همچنین پیاده‌سازی بخش‌های مورد نیاز از عملکردهای روترها و سوئیچ­هایmulti-cast در بخش‌های مختلف، مشتریان شرکت را قادر می سازد با ارائه سیستم‌های مقرون به صرفه و راه کاری کامل در این حوزه عملا بکارگیری این سرویس‌ها را حتی در مجتمع ­های مسکونی کوچک و بدون نیاز به اپراتور متخصص، استفاده نمایند.

میرزایی تصریح کرد: راهکارهای ارائه شده توسط این شرکت که اخیرا توسعه یافته‌اند، با پشتیبانی از پروتکل HTTP دربخش ترافیک داده­ ها، علاوه بر پروتکل‌ها و استانداردهایی که به صورت سنتی درحوزه IPTV استفاده می‌شده (UDP)، این امکان را فراهم کرده که مشترکین مبتنی بر WIFI، مانند: تبلت‌ها، گوشی‌های هوشمند تلفن همراه، تب لت و ...نیز در کنار مشترکین مبتنی بر فیبر نوری و یا بسترهای سیمی، بتوانند سرویس­های مختلف تلویزیونی باکیفیت بالا (HD) را دریافت نمایند.

مدیر شرکت فاواپردازان کارا افزود؛ سرویس IPTVLIVE   نوعی دسترسی به کانال‌های زنده تلویزیونی مبتنی بر شبکه هایIP بوده و درواقع فراهم آورندگان این سرویس، دسترسی مشترکین شبکه هایIP به کانالهای مختلف زنده تلویزیونی و رادیویی را مبتنی بر بسترهای منعطف شبکه IP وبا کیفیت بالا(HD) امکانپذیر می‌نمایند. به بیان دیگر با استفاده از تجهیزات توسعه داده شده توسط این شرکت افراد می‌توانند با هزینه بسیار اندک و با استفاده از تلفن همراه، تبلت، لب تاب و یا تلویزیون‌های هوشمند تعداد زیادی تصاویر زنده تلویزیونی را باکیفیت بالا دریافت و تماشا نمایند.

وی یاد آور شد در استفاده از سیستم‌های مشابه همچون گیرنده های دیجیتال بازای هر کاربر، ست کامل تجهیزات مورد نیاز است، بنابراین با تجهیزات محدود، تعداد کاربران محدود خواهند بود و همه کاربران باید همزمان یک کانال را تماشا کنند در حالیکه در سرویس دهی در حالت IPTV تعداد کاربران زیاد و امکان انتخاب کانال‌های مختلف وجود دارد


  نوشته های دیگران ()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
 
فهرست ها
 RSS 
خانه
ارتباط با من
درباره من
پارسی بلاگ

بازدید امروز: 6
بازدید دیروز:  1
مجموع بازدیدها:  14185
منوها
» درباره خودم «


ویژه نامه همکاری ملی شمالشرق استان تهران

» آرشیو مطالب «

شهریور 95

» لوگوی وبلاگ «


» لینک دوستان «

برلیان
سلام دوستان عزیزم به وبلاگ جبهه بیداری اسلامی خوش آمدید

» لوگوی دوستان «